Go to Top

Activitats a la Llibreria Documenta

abr.
26
dc.
Un viatge al Paradís de Dante. Un curs de Francesco Luti @ Llibreria Documenta
abr. 26 @ 18:30 – juny 21 @ 20:30

Finalitzem aquest curs sobre la Divina Commedia a Documenta. Després d’haver estat guiats per Francesco Luti per l’Infern i el Purgatori, ens endinsem ara al Paradís.

El Paradís és l’última etapa del viatge del pelegrí Dante, que ens ensenyarà la bellesa de les paraules, en una llengua capaç d’expressar el que segurament cap altra poeta ni artista no ha sabut fer.

Les sessions de Franceso Luti, un florentí igual que Dante, són tan rigoroses com accessibles, i ens apropen a un dels poemes fundacionals de la literatura occidental.

Les trobades seran, com en els darrers dos trimestres, en castellà, tot i que sempre es tindrà com referent d’anàlisi el text original i les lectures seran en italià.

Per inscriure-us-hi, demaneu-nos més informació a la llibreria.

Serà sempre en dimecres, de 18:30 a 20:30.

Dates: 19 de abril; 3 de maig; 17 de maig; 31 de maig; 14 de juny.

abr.
27
dj.
Inaugurem el curs Nuovi Maestri del Racconto Italiano @ Llibreria Documenta
abr. 27 @ 11:00 – juny 22 @ 13:00

Tornem amb un nou curs de Francesco Luti.

Nuovi Maestri del Racconto Italiano és un curs impartit en italià en què es donaran a conèixer i es comentaran diferents dels mestres del relat italià més contemporanis, que continuen el llegat dels grans noms de la Postguerra.

Ens centrarem en cinc autors, d’entre el quals destaquen Daniele Del Giudice o Michele Mari, per exemple.

El curs s’impartirà en nou sessions, en aquestes dates:

27 abril; 4 maig; 11 maig; 18 maig; 25 maig; 1 juny; 8 juny; 15 juny; 22 juny.

Per a més informació, adreceu-vos directament a Francesco Luti. Demaneu-nos-en el contacte a la llibreria.

S’impartirà en llengua italiana.

[A la fotografia, Daniele Del Giudice]

maig
23
dt.
Presentem “Tierra Sin Tiempo”, de Violeta Kokopelli @ Llibreria Documenta
maig 23 @ 19:00 – 20:30

Experimentación Sono- Literaria. Presentación del Libro Tierra sin tiempo.

Saltos espaciales y emocionales que cuentan una historia, historias creadas desde las profundidades del ser en un estado nómada, desde la observación de la tierra en sus diferentes puntos y cuerpos. Una comunicación personal, bilateral y holística con el mundo y sus habitantes, Tierra sin tiempo es una obra con un llamado socio político matriarcal al despertar del ser y al disfrute de la realidad tal cual es.

Presentan:

Ignasi Poveda se define como:

De su tronco se expande un entramado caótico de ramas. Creativo y productor de espectáculos, filósofo, psicodélico vocal, performer e intérprete oral; Ignasi Poveda tiene una obsesión por el vehículo de la voz. Porque la voz es respiración, es contacto, y es el transporte de los más valiosos pensamientos.

Y Violeta Kokopelli.

Autora de l’obra, artista multidisciplinària i acció sociocultural.

 

Tierra sin tiempo, de Violeta Kokopelli, és una publicació de Chiado Editorial.

maig
24
dc.
Mario Soldati: estar en otra parte @ Llibreria Documenta
maig 24 @ 19:00 – 20:30

En ocasión de la publicación la trilogía “Cenando con el Comendador”, La Fuga ediciones organiza en la Llibreria Documenta una charla sobre Mario Soldati, pionero del cine y de la televisión italiana de la segunda mitad del siglo XX y escritor celebrado por autores del calibre de Giorgio Bassani y Natalia Ginzburg. Participarán Olga Jornet Vegas (coordenadora de Revista de Letras), Francesco Luti Mazzolani (escriptor) y Luigi Fugaroli(editor de La Fuga ediciones).

maig
25
dj.
Presentem “Asesinato en el Congreso”, de Chesús Yuste @ Llibreria Documenta
maig 25 @ 19:00 – 20:30

Presentem Asesinato en el Congreso, de Chesús Yuste.

A l’acte hi participaran la tinent d’alcalde Laia Ortiz i l’escriptor Ernesto Mallo.

Un político relevante del partido del Gobierno aparece asesinado en un despacho del Congreso de los Diputados mientras la multitud indignada rodea el Parlamento ante un desmesurado despliegue policial. Nora Murúa, una joven diputada surgida del 15-M, y Bruno Mairal, un veterano periodista, encuentran una pista que parece guardar relación con el crimen y deciden tirar del hilo. Entre tanto, el comisario Robles deberá sortear las presiones políticas para avanzar en una investigación en la que la élite política del país está bajo sospecha. Todo se complica con la irrupción de un justiciero popular, oculto tras la máscara de V de Vendetta, que ataca a grandes personalidades de la economía y la sociedad a quienes señala como responsables de la crisis.
La crisis económica, social y también política de la España actual atraviesa toda la novela, una auténtica radiografía de nuestra compleja realidad narrada con el ritmo de un relato policiaco. De hecho, los protagonistas son los ciudadanos y ciudadanas que plantan cara e intentan resistir a la involución del Gobierno de Manolo Rajón, que destruye derechos y libertades en cada Consejo de Ministros.
Chesús Yuste utiliza su experiencia como diputado en la primera legislatura de Rajoy para transformar con maestría sus memorias en una trepidante novela negra, cruda en su visión de la sociedad y del sistema de poder, aunque sin perder nunca la ironía que le caracteriza.